lunes, 23 de junio de 2014
Dos presoners
Tanquem temporada (força reeixida i convulsa) del Liceu amb un programa doble: Il prigioniero i Suor Angelica, òperes que a priori semblen difícils de casar, musicalment oposades, però amb la presó de l'ànima i el cos en ambdues. Representada per una gàbia cònica i molt tupida -les barres metàl·liques de dos pells en angle, han de suportar sis escales en voladiu- la presó és lloc de tortura inquisitorial a la primera i reclusió forçada per a la monja. Pascual aconsegueix, amb els girs de l'estructura, l'ús de les penombres i les llums (quin gran encert al miracle, tancar amb la persiana de fluorescents blancs), de les escales i portes, el sentit més tràgic de les obres.
L'orquestra correcta sota la batuta d'Edmond Colomer, més a l'obra de Dallapiccola que al Puccini, posa l'ambient ofegador a un intens Nitikin-presoner i l'anguniós Brubaker-inquisidor/carceller. Maria Agresta és una discreta Suor Angelica a la primera part i en trobar-se amb la temible tieta, Zajic freda i implacable, desborda gust en el cant i tanta emoció que ens fa saltar el llagrimal.
Força aplaudida la velada, saluden tots els implicats i ens acomiaden d'un altre que marxa, el director del cor, JL Basso. Potser fóra el moment en què hauria d'haver sortit en Matabosch per dir-li adéu, en lloc de l'homentage i aplaudiments forçats per una veu en off, abans de començar el primer espectacle.
Etiquetes de comentaris:
escenografia,
ópera
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No la tenía en mi pequeño abono, me despedí de la temporada con una Valquiria espectacular.
ResponderEliminarCruzando los dedos para la temporada que viene, que según como vaya, creo que será la última, ....por mi parte.
Petons del Florestán
Hemos tenido una buena temporada, a ver la que sigue. Gracias, por la visita, Florestán, y si tienes oportunidad, no te pierdas este díptico. Un abrazo.
Eliminar