domingo, 8 de enero de 2012

música de conte














Per molt que l'Hergé manifestés el seu rebuig a l'òpera, que tant agradava a la seva primera dona, la tenim present des del Ceptre d'Ottokar i és la protagonista de l'àlbum més cassolà de Tintín, Les joies de la Castafiore, que són robades precisament per una gazza ladra. Aquest cap de setmana el programa de L'OBC inclou l'obertura arxifamosa de Rossini:


Hem sentit el conegut Concierto de Aranjuez de Rodrigo amb la gitarra solista a mans de la xinesa X Yang. Ha estat una llàstima d'interpretació: entre la direcció de Colomer un pèl lenta, el poc ganxo de la xinesa i el concert d'estossecs, mòbils en ple adagio i nens petits, per sortir a plorar.
A la segona part, l'OBC semblava una altra. Ha fet una gran simfonia Esparsa davant del compositor de 90 anys, Manuel Oltra, a qui vam agrair la seva partitura molt rica i equilibrada.

Per acabar, el millor de la nit, amb l'orquestra entregada i inspirada sobretot al moviment de les Pagodes, els contes de Ma mère l'oye de Ravel, aquí interpretades amb mestria pel Previn amb l'Orquestra de Colònia al 1991. Una altre Ravelació que crea una atmòsfera màgica de conte des del primer compàs:






Esperem que avui a les 11.00, per la ràdio, podem sentir en millors condicions la guitarra de Rodrigo, perquè l'obra s'ho mereix. Els contes de Ravel es tornan a fer a l'Auditori, dia 6 de febrer amb l'Orchestre de París, amb Lorin Maazel a la batuta, junt amb altres preciositas com Tzigane i la Valse, i un altre conte del Dukas, L'aprenent de bruixot. Ja veurem si queden entrades a preus màgics..

ps. Ens va fer molta il·lusió saludar al Bernardo V, fagot del Liceu i ahir solista convidat, que va treballar de valent a totes les obres.

8 comentarios:

  1. Quan es per plorar, es per plorar o/i matar. En Colomer te una molt bona gravació amb Paco de Lucia, potser la xineta no podia amb el ritme... I de Maazel, es freqüent que repeteixin obres, quasi cada any passa, no se si volen fer competició. Però amb els preus i la que cau, penso que sobraran entrades. Clar que Maazel te un club de fans considerable... ja veurem

    ResponderEliminar
  2. JL, espero que vayas y nos expliques cómo se ravela mr Maazel, pq los precios no tienen magia ninguna.

    ResponderEliminar
  3. Todo, todo se puede
    ¡Feliz Navidad! : )

    ResponderEliminar
  4. Vaig tenir la sort que el Maazel me'l regalessin aquestes festes. Tornaré a escoltar Ravel amb Zoltan Koksis -s'escriu així?-adquirit a preu raonable.
    Salutacions Kalamareta.

    ResponderEliminar
  5. Un regal de conte, Glòria, segur que serà un delit.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Kalamar, comento només per estrenar els comentaris en niu. Bé, he de dir que m'agrada molt aquesta garsa que exclama "thief!"

      Eliminar
  6. Es curiós la visió tan diferent del mateix concert que tenim tu i jo. Jo vaig assistir diumenge i em va agradar molt X Yang amb el Concierto de Aranjuez i en canvi Ma mere l'oye de Ravel em va agradar però es el que vaig trobar mes fluix de tot el concert.

    Suposo que un mateix concert segons el estat d'ànim de cadascun, te moltes visions diferents.

    Una abraçada.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Poser, dissabte, la cosa va anar diferent, Miquel. En sortir del concert, vaig parlar amb un parell de músics de l'orquestra i van confirmar el que jo havia sentit. A mi, ni em va agrdar el bis de la xinesa, encara que és indiscutible que domina la tècnica.

      Eliminar