martes, 5 de febrero de 2013

K a la mar




Klmrt torna a fer un frec a frec amb frac amb la nostra gran Orquestra Simfònica, que està especialment motivada per la feina d'aquesta setmana amb el gran director Michel Tabachnik. Us recordo el programa per animar-vos a venir un dels tres dies:


DEBUSSY: La mer

BARTÓK: Suite de danses
BRAHMS: Simfonia núm. 3


El discurs sonor dedicat a la natura impregna tota la història de la Música. Els compositors l’han descrit, imitat o utilitzat com a excusa per buscar el so original de la història de les nacions. Debussy va compondre LA MER (1905) recordant els estius d’infantesa a Cannes, un entorn en què el paisatge marítim esdevé idealitzat. La mer fon magistralment el neguit dels paisatges de Turner amb l’assossec dels gravats del japonès Hokusai, dos dels seus artistes visuals preferits. 






Història i relat sonor tornen a ser mixtura a la fantàstica Suite de danses de Béla Bartók. Escrita el 1923 per celebrar el cinquantè aniversari de la reunificació de Budapest, és una peça de sis moviments deutors del folklore. A diferència d’altres casos, i amb un llenguatge accessible, Bartók no cita passatges existents: crea melodies originals i pròpies d’inspiració ètnica i les agermana, alhora que deixa un espai per a l’humor (escolteu els glissandi dels trombons al segon moviment!).



 El músic Hans Richter definia la Tercera de Brahms com la seva particular Heroica. Mentre que va passar vint anys per crear la Primera, va bastir aquesta en només quatre mesos, i és la peça que resumeix amb més concisió l’estètica de l’autor.

*Text retocat de la presentació del programa al web de l'OBC


2 comentarios:

  1. Moi, le dimanche. Pensar que la tercera de Brahms hace de telonera...

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. no sé quin dia aniré encara, però dir-li a B teloner, lleig, a més, el orden de los factores no altera el producto.

      Eliminar