Fa poc tornàvem a escoltar aquesta gran obra del repertori schubertià de cambra, el quartet de corda nº 14 (La mort i la donzella, 1824) i el seu curt tercer moviment, descrit com la dansa del dimoni violinista amb salts dramàtics i foscos, sembla que hagi servit a Wagner per baixar a l'infern dels esclaus que treballen l'or,
No ho sabem del cert, però hi ha uns compassos molt semblants, calcats, els martells dels nans, a la impressionant baixada al Nibelheim, un dels moments més lúcids de la partitura de l'Or del Rhin, min 1:45,
La història dels prèstecs es repeteix , inclús amb Wagner.
Muy cierto, y no son compases poco importantes.
ResponderEliminarHa colaborado kalamarcito, que siempre quiere desmontar a mi Wagner.
EliminarSospechosamente parecido... Mira que he escuchado veces este cuarteto y a Wagner y no me había dado cuenta hasta ahora.
ResponderEliminarNi yo, pero cuando Kmrt me puso directamente el 3r mov. y me preguntó a qué me recordaba, caí enseguida.
EliminarEn teatre hi ha qui diu que tot està escrit a la Grècia antiga i Shakespeare ho va renovar, potser si que Schubert, com Webber i Maschner van ser fonts de quelcom més de inspiració per a Wagner i després com que en Ricard tenia un caparró important, ho desenvolupava de manera més que brillant.
ResponderEliminarNo sé si és una recreació o prèstec o què, però indubtablement ho fa com ho sap fer un geni, amb intel·ligència i força.
EliminarMmm interessant! M'agrada veure els fils que lliguen músics, pintors, escultors, poetes ...
ResponderEliminardoncs passa't, Timamot, per casa del JL, que té uns quants parecidos razonables musicals ben curiosos.
Eliminar