jueves, 21 de marzo de 2013

Coca Mediterrani





Com que tinc familiars al·lèrgics a aliments, em toca cuinar i deixar els dinars fets quasi cada dia. Ho faig amb gust. Catalunya Música forteta, que la campana fa soroll i entre tant de guirigall, em surten unes viandes com ara aquesta coca tan facileta i resultona:

Estendre un base de pizza Mercadona o Tarradellas (la Buitoni és més cruixent, però ara boicotegem producte forani, que hem de fer país) a la placa del forn, punxar amb la forqueta i banyar amb una mica de salsa de tomàtiga casera.

Alternar franges de pebrot vermell amb tires de aubergínia escalivats. Afegir anxoves de mercat, que no salen tant, perpendicular a la senyera i donar un toc grec amb unes kalamates ben negres. Si no tenim anxoves, una mica de sardina o verat pelat, sense espines, fa servei. Formatge Feta si no volem peix.

Rajolinet d'oli verge i polsim d'orenga. Fornejar 30 minuts a 200º. Esperar llegint Tirant lo Banc.

És tan bona calenta com refredada. Molt mediterrània i adequada per la Setmana Santa. I fem salut.
Apa, ja he posat la primera recepta de cuina per a mandrosos i potser, em pugen les visites, que diuen que cuina és top etiqueta.


Amb quina música acompanyaríem la coca?


6 comentarios:

  1. Una auténtica i deliciosa coca de "recapte", com que no tolero el formatge, jo la faig sovint, compro la base de la pasta al forn de pa; a vegades hi he posat una mica d'orenga, tot i que aquesta herba m'estimo més reservar-la per a la carn, pero a la coca no hi queda gens malament.
    Bon profit

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Tú que has estat a Grècia ja saps que l'orenga és a tot plat, amanides, amb feta, corder..és la meva espècie predilecta. Bons àpats de pasqua, Francesc.

      Eliminar
  2. Quina gana m'has fet venir! I mira que no són hores!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. I la música... una tarantella!

      Eliminar
    2. ai, Enric, són hores de dormir. Tarnatella, sí l'escau, i què et sembla una MMarBonet amb un buzuki que l'acompanya?

      Eliminar
    3. També, és clar!

      Eliminar