El primer col·legi mixte i privat dels anys 60 de Palma fou el Lluís Vives. Es troba al costat dels dos instituts, Ramón Llull i Joan Alcover, construïts a les Avingudes durant el període republicà. A part de no haver ni monges ni capellans, tenien un projecte educatiu modern, s'estudiava només l'anglès i no el francès, una cuina molt bona (menys els canelons) i un gran edifici molt assolellat. Si plovia, no ens quedàvem sense sortir perquè anàvem al pati cobert de planta baixa on ens matàvem per comprar el bocata de tomàtiga al bar.
Pujar o baixar de les aules era una festa. L'escala tenia els replans en voladiu que vibraven molt. No sonava ni timbre ni sirena, sinó unes músiques a tot taco que cantàvem en fals anglès i que duraven els tres minuts justos per ser a l'aula. Els canvis de classe tenien la gràcia de servir per abocar-nos als passadissos-terrasses per contemplar els nois grans, ens tocava el sol, i miraven els atletes que ocupaven el pati de davant.
Recordem les amigues, quatre de les cançons que també eren èxits comercials:
Una era la molt country The Gambler, amb la veuarra greu del Kenny Rogers dient allò de out of aces..i
You got to know when to hold them, know when to fold them,
Know when to walk away, know when to run.
You never count your money when you're sittin' at the table,
There'll be time enough for countin' when the dealin's done.
La que sí ens va marcar fins al punt de comprar-nos el single va ser el Jealous Guy en la versió de Roxy Music. Era un èxtasi sentir-la pujant del pati i corejar-la, bledes enamoradisses com érem. Em segueix agradant molt, sobretot quan canta el saxo i xiula en Brian Ferry. Després vam descobrir que era de John Lennon i encara ens va agradar més, tot i que no enteníem com podia John patir gelos per una dona tan estranya com la Yoko,
Pop Corn o Palomitas de Maíz era una de les melodies que també va fer furor, sobretot entre els nois: els anava molt tot el que sonava a sintetitzador. Havia estat composta al 69 per G Kingsley, però l'èxit es deu al grup Hot Butter al 71. Era una de les cançons de sortida de les cinc, ens delíem perquè sonés després de tanta classe.
Hauríem de superar la nostra música de jovenesa i passar endavant. Escriure als tovallons de paper "and sex, and sex", per exemple.
ResponderEliminarEstan superades, Allau i en el meu cas amb greu regressió perquè només escolto clàssica. No suporto el que escolta el jovent d'avui, ni rap, ni requetón..m'ho he de fer mirar
EliminarEs deliciós llegir els teus records, Kalamar. No sabia que Paul Newman havia estat doblat a la bici. No fa gaire vaig acabar la seva biografia i no constava. El que si constava era que aquell troç el Roy Hill el va filmar en broma i sense intenció seriosa d'afegir-lo a la pel·lícula. I ja veus, era la seqüencia predilecta.
ResponderEliminarCada cançó recordada és una joia fins i tot aquelles que no ens recorden res i ens preguntem perquè en aquell moment no hi havia a prop nostre algú per estimar.
Ja ho he canviat Glòria, ell va ser qui va agafar la bici per fer proeses (stunt també vol dir doble), gràcies.
EliminarSi vieras el colegio al que iba yo, más cutre no podía ser. Yo tengo el programa del cole de Adriana para marzo, mágicamente, como si hubieran visitado mi casa, apareció un día en la puerta y no es muy sugerente, no sé lo que haré aunque la mitad ya lo puse, igual me espero a abril a ver qué preparan.
ResponderEliminarPues tu entrada tenía mucha gracia, Maac y ha tenido consecuencias. A ver este abril!
EliminarThose were the days!!
ResponderEliminarara me n'entero que la cançó aquesta és russa, tan coneguda com trista, Josep.
Eliminaruna abraçada, sense cap nostalgia.
Un miserable timbre, desde luego mejor que una sirena, pero sonaba a música celestial.
ResponderEliminarimagínate, JL, lo bien que sonaban éstas pop cuando eres peque..
EliminarKILLING ME SOFTLY DE ROBERTA FLACK.
ResponderEliminarTAMBE LA POSAVEN...JAJA
Si, també. Anònim/a, la propera firma, que volem saber qui ets.
Eliminar