lunes, 25 de octubre de 2010

La Alhambra y la luna

Una seca luna de harina, entera y llena de ojos nos miraba enfurecida porque habíamos violado su fortaleza favorita. Sabía que mientras ella se escondía, íbamos pisando los mármoles viejos, tocado los yesos, hablado en los patios de sombra. Los doce leones blancos ya no defienden la fuente de agua pura porque los han encerrado en una jaula de plata. No hay regalos de bienvenida en las tacas. Las odaliscas sólo viven en los óleos de Matisse. El califa los contempló a todos por última vez antes de abandonar su bello palacio rojo del paraiso de Granada.

M. Fortuny. El juicio de la Alhambra

14 comentarios:

  1. ¿De quien es ese precioso texto?
    Y que cuadro más bonito! No lo había visto nunca ¿Sabes si está expuesto?

    ResponderEliminar
  2. José Luis, yo lo he visto en el MNAC.
    El texto, excelente, podría ser de Irving?

    ResponderEliminar
  3. amics,
    el quadre es va exposar fa uns anys a l'antològica de Fortuny al MNAC i ara està a la fundació Dalí de Figueres. El text és 100% casero.

    ResponderEliminar
  4. Ja li hauria agradat a Irving escriure així!

    ResponderEliminar
  5. he estat a punt de dir quin text tan maco has fet Kalamar, però he fet el murri, t'ho prometo, i he pensat si dius que és de Irwing, i és d'ella, quedaràs millor encara, i ara em sap greu no haver arriscat.
    Ara el text, encara és millor.

    Aquella antològica de Fortuny va ser esplèndida

    ResponderEliminar
  6. sou tots molt amables, i també exagerats!!
    gràcies.

    ResponderEliminar
  7. 1. Pensé en Irving, por el tema, pero no lo he leido y me lo callé. Pensé en kalamar, y me dije, pas possible, ya sería archifamosa. Y por eso sólo hice lapregunta. Et ça veut dire: Poca broma, que escrius de conya.
    2. Me perdí la de Fortuny. Si me juran que cuando vaya a Figueras sigue ahí, volveré a entrar en el museo.

    ResponderEliminar
  8. Cuidadín José Luis, una cosa es la Fundación Dalí y la otra el museo. No sé donde tienen el Fortuny, pero en el parque temático del teatrito, te aseguro que no está.

    ResponderEliminar
  9. ¿?¿ Solo conozco lo que yo creia que era el museo, donde está el Citroen-Pato-Fuente, que me decepcionó tan profundamente como luego todo lo de Dalí que he visto. ¿Que es el parque temático del teatrito? (Me temo que estoy haciendo el canelo)

    ResponderEliminar
  10. Suposo que el Joaquim considera que tot el museu és un teatre-corral-parc-temàtic, molt turístic però realment amb poc valor artístic. Ben cert, Dalí és un gran dibuixant i té algunes obres del primer surrealisme interessants. Però la resta és una gran bobada. Molts diuen que escriu millor que pinta.

    ResponderEliminar
  11. Yo no es por dármelas de listo ahora que ya se ha desvelado el misterio, pero según lo iba leyendo no me cabía ninguna duda de que era tinta pura de kalamar.
    El Fortuny, muy Fortuny, o sea magnífico.
    Eso sí, discrepo del frente anti Dalí. Es verdad que hay mucha bobada y bastante caradura, pero no como para echar por tierra una creatividad artística más que notable con algunas obras excelentes, como su primigenio surrealismo(como dice la Sra. Irving).

    ResponderEliminar
  12. El Fortuny, tan Fortuny que me gustaría saber donde está.

    No es un frente, pero lo de coincidir con kalamar ya es vicio.

    ResponderEliminar
  13. Jo he parlat d'allò, que no m'atreveixo ni tan sols a qualificar de museu, no he parlat del gran artista que va ser Dalí, quan li va donar la gana.
    Però el teatret de Figueres és la presa de pèl més gran de Catalunya, i mira que en tenim de presses de pèl, eh?, però allò....

    ResponderEliminar
  14. M'heu donat idees. Un dia posaré algun post sobre Dalí, amb el millor i el pitjor...I miraré de fer la recherche del quadre amagat de Fortuny. De moment, si no heu estat, recomanar que visiteu la preciosa Granada, l'Alhambra, la capella reial dels RRCC. I preparats per un possible síndrome de Stendhal.

    ResponderEliminar