Els moments més brillants de la posada en escena són la baixada al Nibelheim que veiem al video en un picat vertical, l'entrada al Walhalla amb un arc de Sant martí transformat en una pluja de llum de colors, i menys encertats la xarxa de Freia, la gran serp i el ridícul gripau. El vestuari era terrible: els déus amb pinta de Action Man, les deeses convencionals i els gegants semblaven de peluix. Detalls poc originals com ara el floc de cabell que tapa l'ull de Wotan, el cor de Fricka que s'ilumina amb el batec esmorteït, la manera de presentar l'or..no concordaven amb l'arquitectura. Però en conjunt ha estat un gran espactacle i friso per veure la Walküre al maig amb el nostre enyorat Jonas Kaufmann fent de Siegmund!
De seguida m'he enrecordat de les escultures radiades d'Andreu Alfaro basades amb el mateix senzill principi: crear ritme i ordre a partir de rectes modulars, com a les lames d'aquest Rheingold.
No he pogut veure aquest Rheingold, no per falta de ganes, però pel que veig a les fotos i al vídeo i pel que tan bé ens contes crec que l'hauria gaudit molt, tot i que hi ha certs detalls que no m'agraden, com ara el vestuari d'Action Man. Després de veure la serp, no vull ni imaginar-me el gripau o els gegants de peluix.
ResponderEliminarKalamar, m'havia oblidat lo de la xarxa de la Freia que em va fer sentir vergonya aliena, però són detalls que es poden millorar prescindit-ne.
ResponderEliminarTitus i Joaquim, gràcies per comentar. Realment resulta xocant que el Met gasti una morterada en l'estructura i no tingui cura dels detalls.
ResponderEliminar