Per celebrar el 120 aniversari del dissenyador americà, els de
Google han posat la imatge més sintètica d'una locomotora-paraula molt aerodinàmica. Amb la màxima
el lleig no vén, Loewy va fer veure als industrials que l'important és la carcassa i que amb l'estil
Streamline el consum pujaria. Tenia molt sentit aplicar-lo a cotxes, busos i trens. Però a sacapuntes o torradores és discutible i els alemanys de la
Gute Form i l'escola d'Ulm van posar ordre a aquesta moda on domina la estètica per sobre d'una comunicació sincera del producte.
Encara tenim resonàncies d'aquella febre per la carcassa enlluernant: passejar pels anys 90 i contemplar com eren els aparells de música o les vambes d'ara, complicadets. Fins i tot les neveres arrodonides amb alerons han tret el nas..
A canvi, el mateix Loewy busca una imatge sintètica, potent i geomètrica als seus grans dissenys de logos i redissenys com el de la Shell o la coneguda caixeta de cigarretes Lucky Strike. Es van vendre a milions amb el canvi ! i no han passat de moda.
Més que dinàmica, la locomotora de Google es veu pesant, topera, encallada en el seu disseny mastodòntic. L'ortodoxia d'un estil perfeccionista al màxim que porta a l'encarcarament. És l'esperit del temps i, com diu el Cohèlet, hi ha un temps per a cada cosa.
ResponderEliminarPer encabir la paraula Google a la locomotora, prou que se n'han sortit, l'esperit Loewy està força aconseguit. Altra cosa és si la forma aerodinàmica serveix per a tot, i RL va fer un gra massa.
EliminarÉs una llàstima que sapigum quin disseny és bo quan han passat una pila d'anys...
ResponderEliminarNo sempre, n'hi ha que comencen molt bé i aguanten els temps (Mies, Corbu, Aalto)
EliminarA mi alguns d'aquests dissenys tan "rockets", tan "deco" m'agraden. Suposo que era la seva manera de reflexar la confiança en el progres i el futur. Potser exageren algunes carcasses, però nosaltres mateixos no ens posem una carcassa moltes vegades?
ResponderEliminara mí també, però al seu lloc, en una torradora queda estrany, oi?
Eliminar