Un altre gran moment escenogràfic el tenim al final de la Walküre, adormida Brünnhilde boca avall a la roca en foc. Les barres alternades són magnífiques flames: els seus volums amb els color de les projeccions ballen lentament per acomiadar la òpera. En tots dos exemples, les bigues tenen sentit de ser a l'espai.
He criticat molt la posada en escena a cada jornada de l'Anell del Met en diferents apunts, no per l'enorme i caríssim invent de Lepage, sinó perquè no li treien prou profit al mecanisme, que amb comandament des d'un ordinador (que de vegades s'ha penjat) pot donar ordres independents a cada barra. Una tecnologia que no serveix de res ni innova en molts altres moments estelars de la tetralogia.
Aquest vespre mirarem amb lupa les possibilitats del gegant del Met i potser apuntarem idees per bellugar-lo més, sense que els cantants arrisquin la seva salut, que per això estan els dobles..Amb el cost de tot el tinglado, el Met l'hauria de programar més temporades i recuperar la inversió, per cert, totalmet privada.
L'Anell als cinemes: http://www.yelmocines.es/opera-ciclo-wagner
Apunts del Cicle del Met:
Rheingold
Walküre
Siegfried
Götterdämmerung
Dimarts vam tenir l'oportunitat, gràcies a un regal de cines Yelmo, de visionar el documental-anunci sobre el cicle del Met, molt ben filmat i entretingut, El Somni de Wagner. Limitat per les possibilitats tècniques d'escena del XIX, amb aquests high-tech sets, Wagner estaria encantat de veure cantar i nedar les sirenes, volar les walkíries, entrar al celest Walhalla. Però que diria de la resta? Encara no hem vist el Ring perfecte, però Lepage es podria haver acostat..
Promet ser molt espectacular. Ja ens mantindràs informats. Gaudeix-ho!
ResponderEliminarI banda del Met, els Yelmo per què no ho programen més dies?
No ho sé, ahir la sala estava molt plena i això que l'Or dura 3 hores seguides! Ho he tornat a gaudir, sobretot la música dirigida pel crack Levine i les magnífiques veus, i no canviaria res de l'apunt del 10-10-10.
ResponderEliminarEste comentario ha sido eliminado por el autor.
ResponderEliminarLa perfecció no existeix, com bé saps, però Patrice Chéreau a Bayreuth, s'hi apropa molt.
ResponderEliminarContinua sent modern, vigent, potent, emocionant, transgressor...i per tant un clàssic on tots els moderns hi van a veure i a beure, molts troben la inspiració i altres l'absurda copia o la inútil polèmica.
És el meu Ring preferit, si no fos que les veus no estan gens a l’alçada.
Les produccions de Bayreuth moren a Bayreuth, però no sé que pagaria per tal de que Chéreau revisités el Ring, potser ara el canviaria radicalment, jo em "conformava" amb no retocar res de l’escena i col•locar-hi uns quants cantants d’ara. Stemme, Terfel, Owens, Westbroek, Kaufmann, Guriakova, König, Selig,...i Thielemann dirigint. T’apuntes?
per suposat, m'hipoteco si cal!
Eliminar