Una magnífica professional com l'Edita Gruberova ha de comprendre que actuar al Liceu, malgrat els seus fanàtics incondicionals, no és fer una simple actuació, sino que requereix ser una soprano en les millors condicions. Vaig trobar la funció d'Anna Bolena d'ahir, poc seriosa en molts aspectes:
Musicalment, una Bolena vocalment deficient (amb uns pianísimos molt fins,sí ), un Enrico poc imponent, una freda Seymour (que cantà amb brillantor) i l'orquestra que anava de corcoll quan els cantants s'acceleraven.
La dramatúrgia molt fluixa, tot és fred malgrat les situacions extremes d'algunes escenes. En Bros semblava un Percy una mica apassionat, però la resta, com el gel.
Arquitectura molt elemental i simètricament avorrida, amb les manides escales frontals, encara que els materials, com l'acabat de fusta d'arrel era bonic, les gelosies planes del bosc i les pantalles de vigilància amb les fotos dels reos tenien un cert interès. No s'entenen els peixos escombraries de la projecció de video del duo dels amants, les banderoles escocesses i sobren, de totes totes, les mínimes coreografies de ballarins i corbs (Max Ernst?) ridículs.
Del vestuari, sí que em vaig emportar una bona impressió, per saber transmetre amb senzillesa un cert historicisme i la jerarquia dels personatges, encara que no calia repetir les famoses jaquetes hipervoluminoses d'Enric VIII. Els teixits i els materials eren bonics visualment, en especial les peces de pell de la cacera.
En general vaig sortir defraudada i espero que el 5 de març, el Liceu m'ofereixi un bon grup de cantants pel segon repartiment. La música de Donizetti en aquesta obra m'agrada força i crec que en puc gaudir molt més la propera.
lunes, 31 de enero de 2011
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
¿Y de las simetrias nada?
ResponderEliminarJL, yo estoy muy lateral e igual me perdí algo, explícame.
ResponderEliminarTienes el cerebro lateral, las orejas al revés y el nervio auditivo esquizofrénico.
ResponderEliminarAh, y te has quedado ya sin tinta, ¡que no te sale nada ya!
ResponderEliminarAnónimo, eres un encanto y además te falta ... para firmar.
ResponderEliminarmaac recibió una vez un comentario de estos impresentables y explicó que no lo quitaba porque ya iba bien que de cuando en cuando nos enteráramos de las cosas que corren por el mundo.
ResponderEliminarLo de las simetrias es una bobada de las mías, aunque a lo mejor la corrijieron: Las imágenes de las cuatro teles a cada lado, no son especulares. Se notó mucho cuando una era en color, la de arriba a la derecha en ambos lados.
Por lo demás, me parece que los imparciales no tenemos muchas dudas sobre la función, aunque me llama la atención que Garanca te pareciese fría. Creo que Renée Fleming y ella son las que más me han gustado en mis tres años de liceo.
Kalamar, los "die hard" de Gruberova acostumbran a ser insultantes verbalmente y se amparan en el anonimato, cuando no tienen razones para justificar lo injustificable. Se puede discrepar sin insultar. Además la mejor prueba de cómo fue la funcón de ayer tarde la puede aportar una grabación de la misma, pues los gritos, desafinadas y caladas aún se patentizan más. En honor a la verdad hay que decir que "el aria de la escalera" fue lo único bien interpretado por la diva, partiendo de las peculiaridades de su voz, ya que fue un pianissimo detrás de otro y ligados entre sí que en su estado vocal actual es lo único que puede controlar, la zona aguda se le escapa y la grave es inexistente.
ResponderEliminarCOLBRAN
A mi em toca el 18 de febrer i entre els uns i els altres no m'esteu animant gaire. I a sobre el belcanto no m'entusiasma.
ResponderEliminarA mi també em toca el 18 (l'ultima representació de la Gruberova?)i el 27 el segon repartiment. O sigui que encara em falten uns quants dies i espero que la cosa no sigui com la pinteu.
ResponderEliminarEstimada Kalamar, encara bavejo amb el programa parsifalesc.
ResponderEliminarL'Anna Bolona no ens va agradar gaire, oi?
Ja veus com les gasten alguns/algunes. És ben trist, però és així.
No ha deixat pistes aquest subjecte?, és clar que tan se val, un dia es mossegarà el llavi i morirà emmetzinat/da
JL
ResponderEliminarmira que me estuve fijando en el II acto y no encontré errores, desde mi sitio no veía el hueco de los monitores de la derecha. Garança cantó de maravilla, pero le faltó ser amante y ser una verdadera arrepentida. Habrás visto que no he borrado los comentarios cariñosos del susodicho, sospecho que es el mismo que mete cizaña en Fernemland.
COLBRAN
lo has explicado perfectamente, coincido contigo en todo.
ALLAU i JOSEP
tampoc sóc gaire forofa del belcanto, en canvi m'ha agradat força aquesta obra, serà perquè és dramàtica? ja veureu que també hi ha moltes coses bones. No feu cas dels meus plors negres.
JOAQUIM
poc temps pel sobre amb un minicollage dels meus, la propera t'ho faré com t'ho mereixes.
Desprès de llegir varies critiques incluin la teva, poques ganes em queden per veure aquesta ANA BOLENA que tinc en el meu torn el 18 de febrer.
ResponderEliminarJo soc (era ?), un incondicional de la Gruberova i hem resisteixo a creurem que ho faixi tan malament. Esperem que el dia 18 tingui un bon dia i no em defraudi com a vosaltres. Ja t'explicaré.
MIQUEL
ResponderEliminara veure què et sembla, la part teatral, va ser tristona. Però com que vosaltres sou gent de teatre segur que apreciareu molts detalls que se m'escapen.