Delicioses estampes de S Harunobu (1724-1770). Tintes planes d'escenes domèstiques amb l'exactitud de la perspectiva axonomètrica: les paral.leles construeixen els paviments, els paraments i els mobles. La nostra visió, la cònica, tan estudiada al Renaixement occidental, no fóra apropiada per aquests gravats policroms i innocents, amb textures riques i uniformes a les teles i els papers.
No hi ha problema en barrejar la isometria (dos eixos a 30º) i la cavallera (un eix horitzontal). Les el·lipses, una mica matusseres, s'eviten i es busca la circumferència.
El món sense ombres. I totes les imatges, de dones lectores:
La seva especial perspectiva és el que les fa diferents acostumats a la nostra amb el punt de fuga i una visió frontal. Malgrat el tema de les cromolitografies nipones, les perspectives... quan vaig al Metro gairebé només em trobo dones lectores!
ResponderEliminarquina sort, Galde, jo al metro veig jugadores/whatsappies compulsives.
EliminarÉs tot un plaer visual!
ResponderEliminarMolt, Enric i la del mobles negres la trobo súper.
EliminarHola bona nit! I bones festes!!!
ResponderEliminarAcabo d'anar a parar aquí perquè buscava una imatge per il·lustrar un apunt del meu blog. Hi tindries algun inconvenient? Es tracta de la 4a imatge. Pensava posar-hi la llegenda següent: Harunobu, Suzuki, imatge «robada» a http://kalamarlee.blogspot.com.es/2014/02/parallel-japo.html
Si et semblés malament em deixes comentari al blog i ho esmeno, d'acord?
Moltes gràcies!
SU
Endavant que no són meves. No cal enllaçar-les. Molt bon Nadal, també, SU.
Eliminar