domingo, 9 de febrero de 2014

Paral·lel Japó

Delicioses estampes de S Harunobu (1724-1770). Tintes planes d'escenes domèstiques amb l'exactitud de la perspectiva axonomètrica: les paral.leles construeixen els paviments, els paraments i els mobles. La nostra visió, la cònica, tan estudiada al Renaixement occidental, no fóra apropiada per aquests gravats policroms i innocents, amb textures riques i uniformes a les teles i els papers.
No hi ha problema en barrejar la isometria (dos eixos a 30º) i la cavallera (un eix horitzontal). Les el·lipses, una mica matusseres, s'eviten i es busca la circumferència.

El món sense ombres. I totes les imatges, de dones lectores:




















6 comentarios:

  1. La seva especial perspectiva és el que les fa diferents acostumats a la nostra amb el punt de fuga i una visió frontal. Malgrat el tema de les cromolitografies nipones, les perspectives... quan vaig al Metro gairebé només em trobo dones lectores!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. quina sort, Galde, jo al metro veig jugadores/whatsappies compulsives.

      Eliminar
  2. Respuestas
    1. Molt, Enric i la del mobles negres la trobo súper.

      Eliminar
  3. Hola bona nit! I bones festes!!!
    Acabo d'anar a parar aquí perquè buscava una imatge per il·lustrar un apunt del meu blog. Hi tindries algun inconvenient? Es tracta de la 4a imatge. Pensava posar-hi la llegenda següent: Harunobu, Suzuki, imatge «robada» a http://kalamarlee.blogspot.com.es/2014/02/parallel-japo.html
    Si et semblés malament em deixes comentari al blog i ho esmeno, d'acord?
    Moltes gràcies!
    SU

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Endavant que no són meves. No cal enllaçar-les. Molt bon Nadal, també, SU.

      Eliminar