jueves, 23 de mayo de 2013

Quartet Casals i Esmuc

La Camerata ESMUC-Quartet Casals oferirà un concert el proper dilluns 27 de maig a les 19h no, a les 21h! a L’Auditori, sala Oriol Martorell.

La Camerata Esmuc-Quartet Casals és una agrupació de corda creada al voltant de l’assignatura de Conjunt Instrumental del Departament de Clàssica i Contemporània i està formada per estudiants de l’ESMUC que cursen els darrers cursos del grau superior. Tot i així,  en aquest programa també hi participaran estudiants graduats.
Aquest conjunt està dirigit pels quatre components del Quartet Casals, que són professors de l’escola: Vera Martínez, Abel Tomàs, Jonathan Brown i Arnau Tomàs.
El programa:
1. J Haydn:  Simfonia No. 101, El rellotge, la novena del conjunt de les simfonies de Londres, molt coneguda pel ritme del tic-tac del segon moviment:

2. Béla Bartók: danses rumanes, peces que primer s'havien composat per piano i que més tard es van orquestrar per petit ensemble. Es basen en cançons populars Transilvània que es tocaven amb flauta o violí. Aquesta suite la formen set danses:
-Jocul cu bâta (or Joc cu bâtă) (Dansa gitana amb el bastó)
-Brâul (Dansa de faixa)
-Topogó (del lloc)
-Bucsumí tánc (Dansa del corn de la muntanya)
-Román polk
-Aprózó / Mărunțel (dansa ràpida/ la més alegre)



Bartók fue uno de los fundadores del campo de la etnomusicología, el estudio de la música folclórica y la música de culturas no occidentales. Bartók no solo incluyó directamente melodías folclóricas en sus composiciones, sino que desarrolló un estilo personal dotado de una gran fuerza y con giros melódicos inusuales y ritmos asimétricos y a contratiempo. En estas Danzas Folclóricas Rumanas siempre existe un núcleo tonal, este núcleo seria las melodías folclóricas que el toma, pero Bartók emplea esto de una manera personal, bastante alejada de los modelos tradicionales. Béla Bartók empleaba los distintos acordes por su sonoridad y era muy hábil para encontrar atmósferas y colores musicales, tanto en el piano como en la orquesta. (extret del blog La música comienza.)

2 comentarios:

  1. Qué bonita música. Cómo me gusta así y qué poco en los grupos de folk.
    Solti era un tipo sabio, o al menos eso creo yo.
    Qué buen cubata, en la época de los gintonics.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Son una delicia y pasan en un santiamén. Bartók nunca decepciona.

      Eliminar