domingo, 24 de abril de 2016

De lectores i pintura (+concurs)

Ens preguntava el Miquel del Pozo, autor tuiter de Mirar el Arte, quines peces artístiques podríem introduir en una sèrie dedicada a pintura i llibres, que s'acostava Sant Jordi. De seguida li vaig recomanar una parell de blogs especialitzats en el tema que, a disgust meu, no inclouien les dones lectores del meu estimat Félix Vallotton:

La lectora amb collaret groc, 1912

La lectora, 1922


la lecture abandonnée, 1924

Diuen que som les dones les que llegim més (75%). De fet, trobem moltes més lectores que lectors a la Història de l'Art. Remena que remena, em trobo una altra, la descoberta de la qual, trobava ideal per celebrar la diada del llibre i la rosa. Com que el seu estil pictòric és molt característic, és relativament senzill esbrinar de quina obra i autor es tracta. De moment només un detall de les mans que passen les pàgines:


Si voleu participar, resposta secreta al meu mail: kalamartinta@gmail.com.
Properament, més pistes.

ps. els dec encara un premi als competidors del darrer concurs: Timamot i Allau, no m'he oblidat.

2 comentarios:

  1. Los cuadros de lectoras son tan sugerentes como intrigantes. En las posturas uno trata de adivinar qué lecturas se traen entre manos.

    ResponderEliminar
  2. Bienvenido Gregorio. Gracias por tu comentario, tan sugerente!

    ResponderEliminar