domingo, 30 de noviembre de 2014

Traços d'ombra

Land Art, negre sobre blanc. Res més ecològic que anar fent petjades a la neu i fer intervencions a la natura, com aquelles rascletades a la sorra. L'artista Sonia Hinrichsen ha tingut una senzilla ocurrència la mar de resultona. És clar que a cotes molt altes és quan hom ho gaudeix més. Potser és més interessant amb la llum molt vertical perquè veiem un preciós tapís de Damasc.






sábado, 29 de noviembre de 2014

Ai Weiwei



L'havíem conegut gràcies a l' empipada de la sala de turbines de la Tate Gallery i ara el tenim a Barcelona. Un mostra ben representativa del xinès i ben adaptada a les sales de la Virreina. Molta fotografia, inconformisme, tributs a Duchamp i instal·lacions, el millor per mí d'aquest fill de poeta.
Aquí, unes fotos d'ahir, que en vaig fer moltes, com possessa.  Sobretot a la sala del Cao* 2014 o herba de marbre blanc, un paviment de rajoles hexagonals on creixen en grups de tres i esculpides d'un sol bloc. Sense trampa: no hi ha juntes sinó un treball de xinos que recorda una plantació d'arròs, un monument al seu aliment com són aquelles pipes de porcellana (amb una petita mostra dins una urna).






Veiem moltes imatges del creixement urbà i destructiu amb la història de Pekín, de individus que es realcen en el país de la col·lectivitat i de dits transgressors amb totes les icones arquitectòniques del món, inclosa la Sagrada Família.

Weiwei, retingut per les autoritats xineses durant 81 dies el 2011, sota l'acusació de frau fiscal no va poder viatjar a Barcelona perquè el govern xinès li ha retirat el passaport. Segons l'artista, per les autoritats no hi ha dissidents sinó criminals. Per això s'inclou el documental 'Ai Weiwei's Appeal', on es narra la seva detenció, i, també, 'Stamp', els segells que l'artista va crear per donar les gràcies a les persones que el van ajudar a pagar la fiança que li havien imposat.



No us perdeu les dues maquetes d'arquitectura que demostren també com n'és de polifacètic i brillant. Una d'aquestes és el seu propi estudi: una enorme presó per a la creació i la dissidència i pels obrers amb els que treballa.  I Enderrocat, malgrat les peticions internacionals, per no complir normatives.





Tieli wood (iron wood) from dismantled temples of the Qing Dynasty (1644-1911) © Ai Weiwei.


La seva tasca com a activista i l'ús que Ai Weiwei fa de les xarxes socials com a mitjà d'expressió, la trobem al seu blog i  sobretot als seus perfils d'Instagram i Twitter.



On the Table. Ai Weiwei from La Virreina Centre de la Imatge on Vimeo.

* de l'ABC: Una de las principales novedades de la exposición es la presencia de«Coa», una de las últimas creaciones de Ai Weiwei. En ella, el artista juega al equívoco y al doble significado a partir de un título en chino («câo», hierba) que es prácticamente una palabra homófona de la palabra china equivalente a la inglesa «fuck» (cào). La pieza va un poco más allá y se sirve de un material como el mármol para representar brotes tiernos de hierba. Será que, como sostiene el propio artista, «somos la realidad, pero una parte de la realidad que nos obliga a producir otra realidad».

domingo, 16 de noviembre de 2014

Torna, Plató !

Un resum, via El café de Ocata. Pel país tan groc:






domingo, 9 de noviembre de 2014

archiconcurs musical



Grups musicals i músics representats per edificis: el més evident, el meu grup amb la portada de Synchronicity. Amb notes que els fonamenten. Clàssica, Jazz, pop, rock, etc.
Completeu la resta?  
Amb ajudes, a partir d'avui 9N.
Les que falten per endevinar amb solució, en vermell. 15N


1a Miles Davies
1b Beatles
1c Michael Jackson

2a Freddy Mercury
2b WAMozart
2c  The Police
2d RadioHead

3a Joy Division
3b Pink Floyd
3c David Bowie
3d Chet Baker

4a Jim Morrison
4b Blur
4c Björk
4d Ch.Parker

5a Nick Drake
5b Nirvana
5c Jimmy Hendrix
5d Manu Chao

6a JSBach
6b The White Stripes
6c PGlass
6d L Anderson

7a J Coltrane
7b Elvis P
7c Amy Winehouse
7d Paco de Lucía


lunes, 3 de noviembre de 2014

más grande bellezza

Un tráiler de Il Capo: “I was so taken by the chief. How he can move gigantic marble blocks, but his own movements are light”